Veelgestelde vragen
Waar moet ik opletten als de audio/video-streaming niet werkt?
Belangrijk is dat de webcam en geluidskaart goed geconfigureerd zijn, Flash-plugin 9 geïnstalleerd is en een ge-update browser wordt gebruikt internetexplorer 7 of Firefox 3.01 of hoger of bij een Mac met een up-to-date versie van Safari. Verder kan ook de beveiligingssoftware (firewalls, instellingen virusscanner) invloed hebben. Als de webcam met Yahoo en/of MSN of Skype werkt, werkt deze vaak ook direct met I-coaching. U kunt altijd even een mail sturen of telefonisch contact opnemen als u nog vragen heeft.
Kan via deze website wel veilig afrekenen?
Het betalingsgedeelte gaat geheel via het beveiligde gedeelte. Ook worden alle transacties vastgelegd.
Waarom gaat het inplannen van de agenda trager dan de rest van de website?
Het planningsgedeelte van deze website zit in het beveiligde gedeelte wat inhoud dat de gegevens gecodeert en weer gedecodeert moeten worden. Ook de grafische symbolen worden gecodeerd om foutmeldingen van browsers te voorkomen.
Heb ik een snelle internetverbinding nodig?
Een langzame kabelverbinding (ca 400 kb/sec) is op zich voldoende. In principe wordt de resolutie van de beelden bepaald door de langzaamste internetverbinding tussen cliënt en coach. Waarbij de uploadsnelheid veelal de beperkende factor is voor de kwaliteit.
Hoe wordt reclame gemaakt voor PlanVicient?
Vanzelfsprekend wordt er stevig aan de weg getimmerd d.m.v. advertenties in vakbladen, persberichten en direct marketing om de naamsbekendheid van I-coaching te vergroten. Een belangrijk deel van het concept gebaseerd om gebruik te maken van het eigen netwerk en bestaande cliënten van de coach : eenvoudig door uw link van uw profielpagina (van PlanVicient website) te mailen aan uw relaties. Het is vaak voor beide partijen een voordeel om op afstand zonder reistijd en kosten een gesprek te kunnen voeren.
Waar moet ik extra op letten bij een Webcam gesprek?
Juist omdat u geconcentreerd bent op de ander en in uw eigen vertrouwde omgeving bent, is het goed om van te voren het webcam beeld zelf goed kritisch te bekijken op eventueel storende details zoals achtergrond van uw gespreksruimte, netheid (stapels papier) of eventueel mensen die achter u langs in beeld kunnen lopen, achtergrond geluiden en microfooninstelling. Denk ook aan uw kleding en een goede belichting (niet teveel licht op de achtergrond, maar juist eerder vanuit de richting waar de camera staat (op gezicht gericht).
Waarom moet ik een account aanmaken om met een deskundige een afspraak te maken?
Vanuit dit systeem kunnen betaalde en niet betaalde afspraken gemaakt worden. De afspraken worden ingepland en een professional reserveert zijn tijd op basis van de aanmeldingen. Deze aanmeldingen moeten geregistreerd worden en gecontroleerd kunnen worden (op bv betaling) om misbruik uit te sluiten en eventuele klachten fouten te kunnen traceren.
Waarom moet ik mijn naam invullen bij het aanmaken van een account?
Dit systeem biedt de mogelijkheid om persoonlijk in contact te komen met een professionele dienstverlener. De minimale gegevens die noodzakelijk zijn om iemand aan te spreken zoals naam en geslacht en leeftijd zijn dan minimaal vereist.
Waarom zou ik I-coaching gebruiken en geen chatprogramma's als Yahoo en MSN?.
Chatprogramma's als Yahoo & Msn worden bij veel organisaties geblokt op het netwerk. PlanVicient werkt op de meeste netwerken zonder problemen. Yahoo/msn/skype werkt met direct doorgeven van email gegevens: Bij PlanVicient wordt de email en andere persoongegevens niet doogegeven aan de coach/specialist : anonimiteit wat betreft privacy gevoelige gegevens,omdat deze voor de professional niet door dit syteem ter inzage zijn of worden doorgegeven. Daarnaast is dit een professioneel systeem met agendabeheer en uitsluitend professionele deskundigen in hun vakgebied. Alleen geregistreerde users kunnen gebruik maken van dit systeem. Verder is I-coaching uitgerust met een planningssysteem en een afrekensysteem.
Wanneer krijg ik als Dienstverlener de betalingen binnen, die via de betaalsystemen van PlanVicient zijn afgerekend?
Elke maand worden de betalingen overgemaakt, mits deze via het systeem zijn afgerekend met elektronische betalingswijze. De gesprekskosten worden hierop in mindering gebracht.
Wie is er aansprakelijk voor de inhoud van het gesprek?
De cliënt gaat een overeenkomst aan met de coach van zijn/haar keuze. De coach is aansprakelijk voor zijn/haar kwaliteit en professionaliteit van dienstverlening. De cliënt geeft bij het maken van een afspraak dit specifiek aan door een vakje aan te kruisen, alvorens hij/zij de afspraak kan bevestigen.